Jump to content

Big_Skane

Moderator
  • Innehållsräknare

    114
  • Gick med

  • Senast aktiv

  • Dagar vunna

    4

Big_Skane last won the day on 3 September 2017

Big_Skane had the most liked content!

2 Följare

Om Big_Skane

  • Födelsedag 1978-01-10

Senaste profilbesökarna

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Big_Skane's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

6

Rykte

  1. Det va saven som va boven i dramat
  2. Ska ta o kolla det
  3. Det e väl så att om man tar bort en massa saker så bugade det iaf ut i 17.. lägga till va nog inga större bekymmer.. Dock så kan nog träd som man tagit ner återkomma.
  4. Så nu har vi kört den på torps server.. skulle bara testa den men fastna för den istället o kommer nog köra mer på den mycket trevlig karta har du fått till.. Markbitarna e lite stora som sagt o köpa men det e ju en work i progress så det kommer nog bli kanon i slutändan vilket som..
  5. Testa den lite snabbt, skulle gärna vilja ha fler markbitar som man kan köpa, kanske dela upp dom stora i fler fält. Gillar att där e gräs på fälten, blir lite svårar o komma igång om man vill köra lantbruk på den.. Den ser väldigt trevlig ut det lilla ja testa på den o ser fram emot slutresultatet. kommer o testa den lite mer senare.
  6. Version 1.0.0

    554 nedladdningar

    Frontplog 3 skärig med standard funktioner credits: FS-UK Modteam, konverterad till 15 och lagt till ett extra skär av Xeazor konverterad till fs 17 av mig.. Denna plog får INTE under några omständigheter laddas upp till andra webbplatser än FSSweden.se Den får heller inte editeras och sedan laddas upp igen. Ändrar du något på plogen så förblir den kvar i din modmapp. Överträdelse beivras. This mod may NOT under any circumstances be uploaded to other sites than FSSweden
  7. Version 1.0.0

    733 nedladdningar

    En omskinnad Lemken plog som blev en överums plog av Herr Prinz som satte skärbrännaren i den o gjorde om den till en 7 skärig växelplog. Standard funktioner som en vanlig plog.. All creds går till Oskar Prins med brännaren och orginal skaparna mm Giants, Vnsfdg2, Zombek.
  8. Version 1.0.0

    281 nedladdningar

    släpper ut min editerade vagn som va en tvåaxlig vagn från början. Har inte tid o fixa den färdigt så den som känner det kan göra det, funkar bra annars i mitt tycke. credits till den ryske skaparen o föregående editeraren vem det nu va.
  9. Big_Skane

    boggivagn

    Version 1.0.0

    534 nedladdningar

    släpper ut min editerade vagn som va en tvåaxlig vagn från början. Har inte tid o fixa den färdigt så den som känner det kan göra det, funkar bra annars i mitt tycke. credits till den ryske skaparen o föregående editeraren vem det nu va.
  10. §1. Skapa en ny mapp på skrivbordet och döp den till modets namn. §2. packa upp zipfilen i mappen. Lägg zip filen på skrivbordet sen (bra o ha som backup tills man är färdig). §3. Alla i3d filer öppnar du i Giants editor http://gdn.giants-software.com/index.php o sparar om dom. §4. Leta upp emissivebillboardshader.xml dessa filer ska ersättas med emissiveAdditiveShader.xml. dessa hittar du i C:Farming Simulator 2015\data\vehicles. OBS KOPIERA FILER O KLISTRA IN DOM I MODETSMAP. TILLÄGG: Alla shaders ska uppdateras, detta gör du genom att öppna shhaderfilen med Notepad++ o ändra shaderversion från 2.0 till 3.0. Spara och avsluta. §5. Öppna i3d filen med notepad++ http://notepad-plus-plus.org/ Leta upp där det står emissivebillboardshader.xml och ändra det till den nya emissiveAdditiveShader.xml Spara o stäng. §6. Nu e det dax o öppna upp modDesc.xml filen. Gör detta helst med notepad++ man får en bättre överblick av allt. Går bra med windows vanliga notepad men kan bli rörigt. §6.1. Ändra Moddesc version till <modDesc descVersion="21"> §6.2. Ändra <machinetype></machinetype> till <category></category> Här har finns dom olika category: animals augerWagons baling beetHarvesting cars cultivators cutters cutterTrailers discHarrows feeding fertilizerSpreaders frontLoaders harvesters loaderWagons manureSpreaders misc mowers placeables plows potatoHarvesting sales slurryTanks sowingMachines sprayers tedders tippers tractors weights windrowers wood DETTA HAR JAG ALDRIG GJORT MED DET FÖLJER MED IALLAFALL!! §6.3. Modets specs kan se ut som detta exemplet: <capacity unit="$l10n_unit_liter">10570</capacity> <!-- kapacitet i liter --> <combination>$l10n_shopItemName_caseIH3020Cutter</combination> <!-- Ett fordon/redskap som passar till ett annat forden/redskap --> <fillTypes>wheat rape maize barley</fillTypes> <!-- Vad modet fylls på med --> <power>135</power> <!-- hästkrafter --> <workingWidth>10.5</workingWidth> <!-- Arbets bredd --> Detta hjälper andra personer att veta vad modet kan ha / lastas med. §6.4 Under specs kan lägga till olika funktioner så ditt mod kan bestämmas vad det är i spelet. Funktioner som kan läggas till: $l10n_function_augerWagon $l10n_function_baler $l10n_function_baleStack $l10n_function_baleTrailer $l10n_function_baleWrapper $l10n_function_car $l10n_function_combine_cutter $l10n_function_combine $l10n_function_cultivator $l10n_function_cutter $l10n_function_cutterTrailer $l10n_function_dolly $l10n_function_feeder $l10n_function_fertilizer $l10n_function_forageWagon $l10n_function_frontloader $l10n_function_harvesting $l10n_function_manureSpreader $l10n_function_mower $l10n_function_plough $l10n_function_slurryTank $l10n_function_sowingMachine $l10n_function_sprayer $l10n_function_tank $l10n_function_tedder $l10n_function_tipper $l10n_function_tractor $l10n_function_weight $l10n_function_windrower §7 Om allt nu stämmer så ska det nu vara klart.. spara allt arbete, markera alla filer i mappen o packa ner det som zip. Flytta zip filen till din mods map, starta spelet o ha så kul med ditt mod..
  11. §1. Skapa en ny mapp på skrivbordet och döp den till modets namn. §2. packa upp zipfilen i mappen. Lägg zip filen på skrivbordet sen (bra o ha som backup tills man är färdig). §3. Alla i3d filer öppnar du i Giants editor http://gdn.giants-software.com/index.php o sparar om dom. §4. Leta upp emissivebillboardshader.xml dessa filer ska ersättas med emissiveAdditiveShader.xml. dessa hittar du i C:Farming Simulator 2015\data\vehicles. OBS KOPIERA FILER O KLISTRA IN DOM I MODETSMAP. TILLÄGG: Alla shaders ska uppdateras, detta gör du genom att öppna shhaderfilen med Notepad++ o ändra shaderversion från 2.0 till 3.0. Spara och avsluta. §5. Öppna i3d filen med notepad++ http://notepad-plus-plus.org/ Leta upp där det står emissivebillboardshader.xml och ändra det till den nya emissiveAdditiveShader.xml Spara o stäng. §6. Nu e det dax o öppna upp modDesc.xml filen. Gör detta helst med notepad++ man får en bättre överblick av allt. Går bra med windows vanliga notepad men kan bli rörigt. §6.1. Ändra Moddesc version till <modDesc descVersion="21"> §6.2. Ändra <machinetype></machinetype> till <category></category> Här har finns dom olika category: animals augerWagons baling beetHarvesting cars cultivators cutters cutterTrailers discHarrows feeding fertilizerSpreaders frontLoaders harvesters loaderWagons manureSpreaders misc mowers placeables plows potatoHarvesting sales slurryTanks sowingMachines sprayers tedders tippers tractors weights windrowers wood DETTA HAR JAG ALDRIG GJORT MED DET FÖLJER MED IALLAFALL!! §6.3. Modets specs kan se ut som detta exemplet: <capacity unit="$l10n_unit_liter">10570</capacity> <!-- kapacitet i liter --> <combination>$l10n_shopItemName_caseIH3020Cutter</combination> <!-- Ett fordon/redskap som passar till ett annat forden/redskap --> <fillTypes>wheat rape maize barley</fillTypes> <!-- Vad modet fylls på med --> <power>135</power> <!-- hästkrafter --> <workingWidth>10.5</workingWidth> <!-- Arbets bredd --> Detta hjälper andra personer att veta vad modet kan ha / lastas med. §6.4 Under specs kan lägga till olika funktioner så ditt mod kan bestämmas vad det är i spelet. Funktioner som kan läggas till: $l10n_function_augerWagon $l10n_function_baler $l10n_function_baleStack $l10n_function_baleTrailer $l10n_function_baleWrapper $l10n_function_car $l10n_function_combine_cutter $l10n_function_combine $l10n_function_cultivator $l10n_function_cutter $l10n_function_cutterTrailer $l10n_function_dolly $l10n_function_feeder $l10n_function_fertilizer $l10n_function_forageWagon $l10n_function_frontloader $l10n_function_harvesting $l10n_function_manureSpreader $l10n_function_mower $l10n_function_plough $l10n_function_slurryTank $l10n_function_sowingMachine $l10n_function_sprayer $l10n_function_tank $l10n_function_tedder $l10n_function_tipper $l10n_function_tractor $l10n_function_weight $l10n_function_windrower §7 Om allt nu stämmer så ska det nu vara klart.. spara allt arbete, markera alla filer i mappen o packa ner det som zip. Flytta zip filen till din mods map, starta spelet o ha så kul med ditt mod.. View full guide
  12. Tjosan på er. Nu ska vi se om vi kan får rätt på detta. Tänkte visa hur man gör för o konvertera från FS15 till FS17. Detta gäller i stort sett mods utan en massa script i sig så den e väldigt basic.. Då ska vi se.. Lägg zipfilen på skrivbordet eller var ni nu vill o packa upp det till en ny mapp. Öppna i3d filen i GE (Giants Editor) Man behöver inte öppna det först men det gör ja så då får ni med göra det Välj File uppe i vänstra hörna när rutan kommer ner välj open mod. Då kommer detta fönster magiskt att ploppa upp.. Välj mappen där moddet ligger sen Ok. Sen inne i mappen markerar ni moddesc o klickar på OK När ni har gjort detta så kommer denna ruta upp. Nu ploppar det fram en ny ruta där du faktiskt får lov o bestämma var din konvertering ska ligga. När det e gjort så kommer det en kaffepaus/rökepaus/snusbyte eller va det nu blir.. Dax för nästa ruta.. här e det egentligen bara att kolla så moddesc o fordonets xml e ok.. shaders kan man ändra från gammalt till nytt.. Nu ploppar denna fram.. bara klicka på OK. Det nästan färdiga modet kommer fram i GE nu med kanske några varningar i consolerutan.. spara o stäng ner objektet o sen starta upp det igen så försvinner dom (kanske inte allt) nu e det färdigt för en liten test.. Ljus, attacherjoint brukar inte följa med till dom nya xmlfilerna så det får man lägga in själv efteråt. Kolla på ett liknande mod eller orginal maskin hur saker o ting o kolla i den gamle xml filen vilka noder ni ska ha så det blir rätt.. Lycka till
×
×
  • Skapa ny...