Jump to content
  • 0
lillhymacen

Problem med att ladda karta

Fråga

Hej!

Jag håller på med att göra min första karta till Farming simulator 2017 och har problem med att få in den på spelet. Någon som har några tips om hur jag kan göra för att flytta den från editorn till spelet?

Mvh lillhymacen

Dela inlägg

Länk till inlägg

6 svar på den här frågan

Recommended Posts

• 1

Hej!

Jag förutsätter att du sparar alla delar som har med kartan att göra i en mapp någonstans medans du håller på med den i GE? Exempelvis C:\Desktop\MinKarta

Kopiera den mappen till:
C:\Users\Ditt användarnamn här\Documents\My Games\FarmingSimulator2017\mods

Öppna därefter kartan i GE via den nya sökvägen för att göra ändringar och jobba vidare med kartan. När du sedan vill dela med dig av kartan till någon så måste du "zippa" mappen. Markera allt innehåll i mappen, högerklicka och välj "Skicka till" -> "Komprimerad mapp" och välj sedan ett lämpligt namn på din modd/karta. 

Tänk också på att i båda fallen så behöver du ha en "giltig" modDesc.xml som beskriver modden för Farming Simulator och innehåller information om sökvägar och vad det är för någonting.

Dela inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Om svaret hjälpte dig så markera det gärna som "Bästa svar" genom att klicka på den gråa "bocken" på vänstersidan av inlägget som hjälpte dig. :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Hej!

Har fått in kartan på spelet men alla byggnader som jag har lagt in är vita och det finns inga träd:o Så någon som kan förklara vad som är feleto.O?

Dela inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Det är texturerna som inte laddas in.

Kontrollera att du har rätt sökväg till dem (och att du har inkluderat dem i mappen/zip-filen med din karta i.

Ibland lägger Giants till lite egna sökvägar när man håller på med någonting i GE som för stunden fungerar fint, men inte lika bra i spelet. Se till att sökvägarna är utifrån kartans mapp. Dv.s såhär:

I mappen/zipfilen så har du kartans i3d fil, men även flera mappar för t.ex ljud, textures och annat.

Sökvägen för texturerna skall då vara /textures/ladugard.dds (exempelvis)
och inte
C:\massa\mappar\och\onodigt\minkarta\textures\ladugard.dds
eller något annat, ibland kan det se ut såhär också:
\..\..\minkarta\textures\ladugard.dds
vilket också är fel.

Dela inlägg

Länk till inlägg
  • 0

Hej!

Jag undrar om det går att ladda upp min karta som inte är färdig och sedan om det finns någon som kan hjälpa mig att fixa några fel?

Dela inlägg

Länk till inlägg