Jump to content
xe0n

FS17 24/7 server

Recommended Posts

Tjäna, 

Tänkte sätta upp en dedikerad server som går 24/7, den blir inte publik för att undvika troll.
Finns det en eller flera som vill köra på denna? 
Innan vi drar igång kan vi komma överens vilka mods och vilken karta som ska köras.

Servern är en Dell 2 x quad xeon med 32GB ram och sitter i mina lokaler då jag har detta i min verksamhet.
Blir intresset stort så kan även fler servrar läggas till.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Jag hakar gärna på och kör! Använder FS2015 med Gold Addon. Gillar själv att köra på Sosnovka banan. Vill gärna prova att  köra flera på dedikerad server, slippa allt "tjaffsande".

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt
6 timmar sen, Mp3chrille skrev:

Jag hakar gärna på och kör! Använder FS2015 med Gold Addon. Gillar själv att köra på Sosnovka banan. Vill gärna prova att  köra flera på dedikerad server, slippa allt "tjaffsande".

Väldigt trevligt, dock är det FS17 som är aktuellt :-)
Trodde alla hade uppgraderat eller börjat på ny kula med 2017?

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

mycket trevligt kör själv på egen privat server men kan nog tänka mig o komma in o gästspela lite om den kommer igång vill säga.. Du kan ju även göra ett inlägg på nån av alla fs grupper på fb o hänvisa hit så det blir samlat :)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Då kör jag vidare på att installera servern.

Jag är egen företagare och har en serverhall, har några maskiner som inte används så jag tänkte det vore roligt om man är flera som är med och kör på antingen samma gård eller olika gårdar. 

Återkommer när allting är uppe och snurrar :-)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Tjena jamma här, jag och Protimber driver ett företag tillsammans (jamma&protimbers skog AB) vi hade gärna vart med i servern ifall det skulle finnas möjlighet och kunna köra skog, vi är mest intresserade av skotningen men har lite kunskaper om skörning också ifall det skulle behövas extra hjälp på den fronten. Mvh jamma 

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Tjena, 

Nu är den live, helt vanilla. 
"FSS Test" heter den, vi ändrar namn när den är i "produktion"

Lösenordet för att komma in är: FSSwe17

jamma, Det vore väldigt roligt att kunna ha med flera olika typer av "Bönder" såklart!

Punkter 
#1 Karta - Vilken karta ska vi köra? Jag gillade personligen intrycket av Skogstorp, dock är den väldigt väldigt stor och kanske inte helt bra för Skotare?
#2 Mods - Vilka mods vill vi ha med? Vi kan väl hålla oss till de "officiella" som finns

Hojta till bara så fixar jag omgående, Allting körs på Linux i grunden och Windows server som gästsystem. 
Det finns gott om resurser så vi kan nog ta in en hel del objekt i spelet.

Detta ska bli väldigt spännande!

P.S 
Jag tycker att teamspeak vore helt fantastiskt så vi kan snacka med varandra. 
Finns intresset så fixar jag även en sådan server.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Intresset verkar vara svinkallt så jag kommer att se om det finns någon annan grupp som vill köra aktivt istället.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Jag är väldigt intresserad! Kör för tillfället själv, så vore kul med sällskap :) är dock pappaledig så kan inte spela jättemycket under dagtid, men hjälper gärna till under kvällarna =)

Teamspeak eller Discord spelar ingen roll för min del, säg bara till när och vart ;)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt
18 minuter sedan, Aazor skrev:

Jag är väldigt intresserad! Kör för tillfället själv, så vore kul med sällskap :) är dock pappaledig så kan inte spela jättemycket under dagtid, men hjälper gärna till under kvällarna =)

Teamspeak eller Discord spelar ingen roll för min del, säg bara till när och vart ;)

Bra! Då har vi en medspelare iaf
Jag är småbarnsförälder sjäv och driver eget så jag kör varje dag men oftast på morgonen eller under förmiddagen.
Det förekommer väl att jag kör någon kväll när jag ändå sitter på kontoret. (finns planerat att ha en spelburk hemma också)

Det funkar ändå, då kan man hjälpas åt även om man inte är där samtidigt.
Just nu så inser jag att det är en hel del skogsavverkning som behöver göras. 

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Saken är den att intresset har varit så lågt att jag inte har kvar den srrvern. 

Dock har jag en annan som är realism,där det krävs att man är inne varje dag en timme eller mer. Tiden på servern stannar inte och det krävs att allt sköts.

Om någon är intresserad av det så delar jag med infon via PM 

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt
On 2017-08-18 at 22:28, xe0n skrev:

Väldigt trevligt, dock är det FS17 som är aktuellt :-)
Trodde alla hade uppgraderat eller börjat på ny kula med 2017?

OK, får väl investera i 2017 då;-). Nu är det så att min Logitech Farm Sim Controller har givit upp (ratten) och tänker försöka få den utbytt mot en ny, så jag har "semester";-) just nu, men hänger då gärna på då allt löst sig.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt
14 timmar sen, Mp3chrille skrev:

OK, får väl investera i 2017 då;-). Nu är det så att min Logitech Farm Sim Controller har givit upp (ratten) och tänker försöka få den utbytt mot en ny, så jag har "semester";-) just nu, men hänger då gärna på då allt löst sig.

Det är väl Saitek? 
Hur som helst vet jag att ratt/pedaler från det kittet är riktigt dålig/klen kvalité. 

Komplettera med en annan ratt och pedaler så slipper du bekymmret.
Jag kör själv just nu "Mouse control" eftersom jag har detta på mitt kontor, har inte plats med den utrustningen.

Funderar nu också på att byta ut kartan. Osäkert.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt

Hej, verkar som om du har rätt! Dålig kvalitet alltså, men jag ska se om jag kan få någon "rätt" och därmed få den utbytt/ersatt. Annars får jag välan se mig om efter annan ratt/pedaler. Hakar gärna på "bonderiet" när detta löst sig med kontrollen.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt