Jump to content
xe0n

Realism server

Recommended Posts

Nu ska jag försöka vara tydlig.

Grundläggande:
Servern går 24 timmar om dygnet och tiden på servern är realtid.
Tiden på servern kommer att vara rätt synkroniserad med vår aktuella tidzon.

Tanken är att kunna tillsammans med ett par gubbar (Eller pigor för den delen)
köra så realistiskt som möjligt, på en seriös nivå.
Detta innebär att seasons är installerad, skörden beror helt på hur väder och vind för sig, vilken årstid det är o.s.v

Det finns ett par gårdar samt område för skogsbruk så alla typer av bönder behövs.

För att du ska vara en resurs behöver du:
Ett par timmar var och varannan dag typ, för att sköta om mark, bruk, maskiner och/eller djur.
Alla kan hjälpa varandra i form av arbetstid eller lån av utrustning och maskiner, det är oftast så det fungerar också.

• Karta: Skogstorp
  • Kommunikation: Teamspeak (Du behöver en mikrofon)
  • Mods (Mer kommer på begäran)
    Skogstorp, Seasons, Kotte universal pack, Zetor chrystal t.ex
    Finns planer på att ta in baklastare och annat som en bonde kan tänka sig ha råd med. 
  • Finansiellt är det begränsat men alla ska ha utrustning som täcker behoven, så får vi jobba oss fram tillsammans helt enkelt. 

Jag personligen är en amatörbonde och fick intresse av farming sedan min kollega är månskensbonde.
Dock har jag inte lust att slänga ut 22 miljoner för en gård för att prova på, så detta är väl något sätt att kunna prova på utan att bekosta en massa.

Servern är en av många i mina rack, jag driver en professionell verksamhet inom Hosting, Dubbla xeon, 32Gb ram, 1 Gigabit med 3 redunanta pipor från 3 olika leverantörer.
Jag är oftast inne på servern, men aktiv under tidiga mornar och eftermiddagar, på kvällarna är jag småbarnspappa så jag har lite svårt att kunna köra då.

Så känner du dig manad till att ta på dig ett långsiktigt "arbetande" så PM'a mig. 
Alla åldrar och kön är välkomna så länge du uppfyller kraven. :-)

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på annan sajt