vadokunvot 8 Skapades 28 Oktober, 2017 Tjena, sitter å klurar på avgasfärgen på en traktor jag blivit fötjust i, det är dynamisk rök så den bolmar på bra när den laddar men jag tycker att röken är lite för ljus så jag vill göra den mörkare, bara den rök som kommer när man belastar motorn, inte den konstanta röken. För visst katten är det två olika "röksystem" här? Så här ser rökavdelningen ut i xml filen <newExhaustEffects maxMotorLoad="0.1"> <particle node="0>8|0|0" position="0 0 0" rotation="35 0 0" file="particleAnimations/newExhaust.i3d" /> </newExhaustEffects> <exhaustEffects> <exhaustEffect index="0>8|0|0" filename="$data/particleSystems/shared/exhaust.i3d" minRpmColor="0.3 0.3 0.3 5" maxRpmColor="0.0 0.0 0.0 5" minRpmScale="0.05" maxRpmScale="0.5" xzRotationsOffset="0 0" xzRotationsForward="-250 0" xzRotationsBackward="50 0" xzRotationsLeft="0 100" xzRotationsRight="0 -100"/> </exhaustEffects> <StartParticleSystem node="0>8|0|0" file="particleAnimations/exhaust.i3d" startOffset="1"/> <threshingStartParticleSystem node="0>8|0|0" file="particleAnimations/exhaust.i3d" startOffset="1"/> <exhaustFlap index="0>8|1|0" maxRot="82" /> Finns här någon vänlig själ som kan peka ut vilket värde som ska ändras. I FS2015 var det lätt men jag håller fortfarande på att lära mig xml filerna i 2017 Citera Dela inlägg Länk till inlägg
BoXon 13 Posted 28 Oktober, 2017 Jag kanske ha fel, men jag kan tänka mig att det är dessa värden du skall ändra på: minRpmColor="0.3 0.3 0.3 5" <-- Röken vid minsta motorvarv maxRpmColor="0.0 0.0 0.0 5" <-- Röken vid högsta motorvarv Formatet är troligtvis "Red Green Blue Transparancy", men jag kan som sagt ha jätte fel, men testa! 1 Citera Dela inlägg Länk till inlägg
vadokunvot 8 Posted 29 Oktober, 2017 9 On Sat Oct 28 2017 at 17:48, BoXon skrev: Jag kanske ha fel, men jag kan tänka mig att det är dessa värden du skall ändra på: minRpmColor="0.3 0.3 0.3 5" <-- Röken vid minsta motorvarv maxRpmColor="0.0 0.0 0.0 5" <-- Röken vid högsta motorvarv Formatet är troligtvis "Red Green Blue Transparancy", men jag kan som sagt ha jätte fel, men testa! Det stämmer, detta är "standardröken" och mycket riktigt så är det RGB värden, så inga problem där. Jag har nu förstått att det är ett extra script för den dynamiska röken, newExhaustEffects. Detta ger en mer animerar rök vid belastning av motorn och denna tycker jag är lite väl grå, vill ha den en aningen mörkare. I en av filerna i traktorns .zip fann jag en enda RGB rad som verkade ha med newExhaustEffect att göra, ändrade värdena till lite mörkare RGB och sparade och uppdaterade arkivet men det hände inte ett smack. Så finns här nån som pillat med detta? Citera Dela inlägg Länk till inlägg
Serzguw 0 Posted 8 April Where is administration? It is important. Regards. Citera Dela inlägg Länk till inlägg
Veronamuc 0 Posted 8 April Могу я связаться с админом ?? Речь идет о рекламе на вашем сайте. С уважением. Citera Dela inlägg Länk till inlägg
Igorswa 0 Posted 9 April Нужна помощь? Как создать свое первое сообщение. Спасибо. Citera Dela inlägg Länk till inlägg