Tjosan på er. Nu ska vi se om vi kan får rätt på detta.
Tänkte visa hur man gör för o konvertera från FS15 till FS17.
Detta gäller i stort sett mods utan en massa script i sig så den e väldigt basic..
Då ska vi se.. Lägg zipfilen på skrivbordet eller var ni nu vill o packa upp det till en ny mapp.
Öppna i3d filen i GE (Giants Editor) Man behöver inte öppna det först men det gör ja så då får ni med göra det
Välj File uppe i vänstra hörna när rutan kommer ner välj open mod.
Då kommer detta fönster magiskt att ploppa upp.. Välj mappen där moddet ligger sen Ok.
Sen inne i mappen markerar ni moddesc o klickar på OK
När ni har gjort detta så kommer denna ruta upp.
Nu ploppar det fram en ny ruta där du faktiskt får lov o bestämma var din konvertering ska ligga.
När det e gjort så kommer det en kaffepaus/rökepaus/snusbyte eller va det nu blir..
Dax för nästa ruta.. här e det egentligen bara att kolla så moddesc o fordonets xml e ok.. shaders kan man ändra från gammalt till nytt..
Nu ploppar denna fram.. bara klicka på OK.
Det nästan färdiga modet kommer fram i GE nu med kanske några varningar i consolerutan.. spara o stäng ner objektet o sen starta upp det igen så försvinner dom (kanske inte allt)
nu e det färdigt för en liten test.. Ljus, attacherjoint brukar inte följa med till dom nya xmlfilerna så det får man lägga in själv efteråt. Kolla på ett liknande mod eller orginal maskin hur saker o ting o kolla i den gamle xml filen vilka noder ni ska ha så det blir rätt.. Lycka till
Ändrades av BoXon
- 1